شما اینجا هستید: صفحه اصلی بازاریابی و مدیریت بازارمدیریت بازاریابی

منطقه طلایی مدیریت

بازاریابی سناریوی فرضی چیست؟

بازاریابی سناریوی فرضی چیست؟

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

 مترجم: دلارام حسینیون

 منبع: ehow

 بازاریابی سناریوی فرضی، ترکیبی هوشمندانه از تکنیک‌های بازاریابی سنتی به همراه ابزارهای پیچیده پیش‌بینی‌کننده، به منظور تعیین استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی برای محصولات احتمالی جدید است.

کارشناسان بازاریابی با استفاده از روش‌های مطالعه درمورد مشتریان و گروه‌های تمرکز، به ارزیابی و اندازه‌گیری علاقه مشتریان  به محصولات در دست تولید می‌پردازند.

این تکنیک‌ها به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهند که دریابند چه محصولاتی بالاترین پتانسیل موفقیت را دارند و در عین حال از تولید محصولاتی که بالاترین احتمالات شکست را دارند، جلوگیری می‌کنند.

مطالعه بیشتر...

بازارسازی و مدیریت بازاریابی

بازارسازی و مدیریت بازاریابی

نویسنده:پرویز درگی

بنگاه های اقتصادی را از یک منظر می توان به سه دسته تقسیم کرد:

۱) موج سازان:

منظور شرکت هایی هستند که همواره نوآور بوده و استراتژی آن ها این است که اگر قرار است موجی بیاید ما باید سازنده آن باشیم. بدیهی است که این شرکت ها از قدرت تحمل شکست بالایی برخوردارند و ضمن بهره مندی از نیروهای خلاق و مدیران جسور به صورت دایم در جست وجوی پاسخ به نیازهای بشر با ارائه محصولات جدید هستند.هر چند آمارها نشان می دهند که قسمت اعظم محصولات نو تا به حال در دنیا شکست خورده اند اما باز هم موج سازان به علت بهره مندی از محصولات موفق شان ریسک شکست را هم می پذیرند.

مطالعه بیشتر...

بازار یابی دهان به دهان

بازار یابی دهان به دهان

منبع : آفتاب

این روش بازاریابی برای شما ارزان و با صرفه و برای مشتریانتان متنوع و جذاب می باشد. این روش بازاریابی همان روش قدیمی و معروف Word of mouth Marketingمی باشد، بنحوی که سرویس های خوب از طریق مردم دهان به دهان میگردد و باعث می شود که یک سرویس و یا شرکت از این طریق بر تعداد مشتریان خود بیافزاید.         

در صورت بهره گیری مناسب از امکانات گسترده این روش بازاریابی الکترونیکی، شما قدمی بزرگ رو به جلو برداشته اید.

مطالعه بیشتر...

اهمیت نگرش سیستمی در بازاریابی

اهمیت نگرش سیستمی در بازاریابی

نویسنده:پرویز درگی

در این مقاله به اهمیت نگرش سیستمی در نظام بازاریابی بنگاه اقتصادی پرداخته شده است، به‌طوری‌که با ذکر مقدمه و تعریف سیستم، اهمیت نگرش سیستمی را بین کارکنان شرکت، واحدهای مختلف سازمانی، آمیزهٔ بازاریابی، ابزارهای مختلف ترویج و ارتباطات و همچنین تمامی اجزاء زنجیرهٔ ارزش آفرینی مورد بررسی قرار داده و تأکید می‌شود در شرایط دشوار کسب و کار امروز و آینده، حرکت‌های ناهماهنگ، کشتی سازمان را از رسیدن به ساحل زیبای هدف‌ها بازداشته و برای توفیق در شرایط پیچیدهٔ کسب و کار نیاز به روحیه همدلی و همکاری با ایجاد و بسط نگرش سیستمی در تمام اجزاء اجتناب‌ناپذیر است.

مطالعه بیشتر...

اصول اخلاقی در تجارت

اصول اخلاقی در تجارت

نوشته: رابرت مومنت

ترجمه: ستیلا باسقی

یکی از اصول مهم در موفقیت یک کسب و کار درک اهمیت و رعایت نکات اخلاقی در آن است. اخلاقیات در کسب و کار باید در عمیق ترین لایه های یک شرکت پیاده شود و بصورت قلب و روح فرهنگ یک شرکت دربیاید و این تفاوت میان موفقیت و شکست است.

آلن ک. سیمپسون می گوید: "اگر صداقت و درستی در کار نباشد، هیچ چیز دیگری اهمیت نمی یابد."

مطالعه بیشتر...