دنیای اقتصاد
تاریخ چاپ: ۱۳۹۷/۰۵/۸
زمینهسازی شبانه برای رشد قیمتها
ریشههای هیجان دلار و سکه
دنیای اقتصاد : تب هیجان در بازار ارز و سکه قیمتها را به سقفهای تازهای رساند. به گفته فعالان، نوسانگیران شنبه شب در معاملات پشتخطی قیمت دلار را از مرز روانی مهمی عبور دادند؛ عاملی که موجب شد موج جدیدی از تقاضا از ابتدای روز یکشنبه وارد بازار شود. از سوی دیگر نبود عرضه در بازار موجب شد در مقاطعی قیمت بدون معامله خاصی روند افزایشی را ادامه دهد. در کنار این، تعلل سیاستگذار در تعمیق بازار دوم و ندادن سیگنال مشخص به بازارها در مورد راهکارهای آینده برای مدیریت نوسان از دیگر عوامل بالا بردن وسعت دامنه تغییرات بودند.
ریشههای هیجان دلار و سکه
لگوریتمی برای یک مدیر عامل موفق در قرن ۲۱ (بخش نخست)
عوامل سنجش موفقیت مدیران امروزی
مترجم: مریم رضایی منبع: BCG : مدیران عامل قرن ۲۱ برای اداره امور، از منابعی استفاده میکنند که حتی تصور آن برای مدیران قبل از این هزاره غیرممکن است: تکنولوژیهای دیجیتال، هوش مصنوعی، مجموعه دادههای گسترده، جریان اطلاعات دموکراتیزه شده، الگوریتمهای جدید هوشمند و غیره. آنها الگوریتمها را بهعنوان ابزاری برای تحلیل کسبوکار مورد استفاده قرار میدهند و هنگام تصمیمگیریهای استراتژیک از تفکر الگوریتمی استفاده میکنند. اما آیا سطوح بالاتری از این الگوریتمها وجود دارد که احتمال موفقیت یک مدیر عامل امروزی را بالا ببرد؟
عوامل سنجش موفقیت مدیران امروزی
به کمک اعتمادسازی سازمانی به شادکاری برسیم
دنیای اقتصاد
نویسنده: کن رابینسون مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی منبع:کتاب Finding Your Element : یکی از بزرگان دنیای مدیریت خطاب به مدیران ناموفق و ناکارآمد چنین گفته است: «شما در شرکتتان به اندازه کافی به همدیگر اعتماد ندارید که بتوانید شاد باشید.»
آنچه در این جمله معنادار نهفته است اینکه یکی از پیشنیازهای اصلی برای رسیدن به شادی در کار در سازمانها و شرکتهای تحت رهبریشان این است که آنها باید بین خود و کارکنان از یکسو و بین تمام کارکنان، اعتماد متقابل و پایدار ایجاد کنند.
با این همه باید دانست که تقویت شادکاری از طریق اعتمادسازی در درون سازمانها و میان اعضای تیمهای کاری، فرآیندی پیچیده و حساس است که در راستای انجام آن باید به نکاتی چند توجه داشت که به چند مورد از آنها در اینجا اشاره خواهد شد.
دنیای اقتصاد
تیمهای مجازی چگونه با یکدیگر کار میکنند؟
روشهایی برای ارتباط با تیمهای از راه دور
نویسنده: Katherine Dugan Varun Bhatnagar مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد منبع: strategy-business : با افزایش پذیرش مدل ارتباط از راه دور در محیطهای کار، رهبران سازمانی میتوانند چندین گام برای کمکردن شکافهای فرهنگی و بینفردی بردارند.
روشهایی برای ارتباط با تیمهای از راه دور
بهعنوان دو مشاور کسبوکار، ما همیشه سعی میکنیم با همکاران قدیمی در ارتباط باشیم. در قرار ناهاری که اخیرا با یکی از همکارانمان که مشاوره را کنار گذاشته بود تا به یک استارتآپ ملحق شود، داشتیم بسیار مشتاق بودیم که بدانیم او در چه شرایطی قرار دارد. مسلما، حتی اندکی نسبت به آنچه شبیه یک فعالیت اقتصادی جذاب و پرانرژی بهنظر میآمد، حسادت میکردیم.
ارائه محصولی متفاوت برای هر مشتری
لئونارد شرمن مترجم: مهدی نیکوئی برگرفته از کتاب: اگر در جنگِ سگي هستي، گربه شو! : در یک دهه گذشته، مدیران کسبوکارها آموختهاند که باید روابط معنادار عمیقتری با مشتریان خود داشته باشند؛ آن هم در محیطی که طول عمر محصولات کاهش یافته، فناوریهای جدید امکان تولید محصولات شخصیشده و سفارشی را فراهم میسازند و رسانههای اجتماعی نیز تعامل مشتریان با نشانهای تجاری را تحت تاثیر قرار میدهند. پژوهش جدیدی که به وسیله یک شرکت روابط عمومی به نام ادلمن انجام شده، حکایت از آن دارد که شرکتها با وجود آگاهی از انتظارات جدید مشتریان، هنوز هم کارهای بسیاری باید برای تامین خواستههای آنها انجام دهند. براساس این پژوهش، در حالی که ۸۷درصد از مشتریان خواهان ارتباطات معنادارتری با نشانهای تجاری محبوب خود هستند، تنها ۱۷درصد از آنها باور دارند که هماکنون شرکتها انتظارات آنها را برآورده میسازند.