منبع مدیر یار
مهدی یاراحمدی خراسانی
از مشکلات امروزي نظام مديريتي کشور در بعد برنامه ريزي، مي توان عدم وجود ارتباط ارگانيک و هدفمند بين اهداف استراتژيک و اهداف عملياتي سازمانها را مطرح نمود. فقدان اين ارتباط سبب گرديده که ارتباطي بين اقداماتي که در سطوح پائين سازمان که در واقع نزديک به قاعده هرم سازماني است با اهداف رأس هرم سازماني وجود نداشته باشد و يا اگر ارتباطي محسوس باشد اين ارتباط کمرنگ باشد. با توجه به اين موضوع، قطعا کارشناسان سازمان نيز از نقش خويش در تحقق اهداف سازماني غافل مانده و جايگاه خود را در دستيابي به اهداف نمي دانند. مضاف بر اين موارد عدم معيارهاي مشخص و قابل اندازه گيري براي ارزيابي ميزان تحقق اهداف سازماني و پيچيدگي اهداف استراتژيک ، معضلات ديگري را براي مديريت برنامه ها و اهداف کلان ايجاد کرده است. به منظور ارزيابي ميزان تحقق اهداف سازماني و رفع موانع مذکور نياز به سيستم و يا روشي هست که بتوان اهداف را کمي نمود و در اين راستا مي توان با بهره گيري از سيستم مديريت پروژهPMS)) و مديريت استراتژيک، مديريت را کارامد نمود.
مطالعه بیشتر...چکیده: درعصر حاضرمنابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می دهد و توجه به کارکنان یکی از ابزارهای موثر برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های فردی و گروهی آنها در راستای اهداف سازمانی است. از طرف دیگر ضرورت توجه به سلامت اداری در سازمانها مي تواند نقش به سزايي در تخصيص مطلوب منابع، افزايش سرمايه گذاري، اشتغال و رفاه عمومي داشته باشد و موجب استحكام پايه هاي حكومت در جامعه شود.
در این مقاله سعی شده است، شناسایی مهم ترین فاکتورهای موثر بر ارتقاء سلامت اداری در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مورد بررسی قرار گیرد.فرضیات این پژوهش بر مبنای متغیرهای تحقیق(آموزش، ساختار سازمان ،فرهنگ و اصل شایسته سالاری) بر اساس روش توصیفی از شاخه پیمایشی پس از جمع آوری اطلاعات در چارچوب نظری بررسی شده است. نمونه آماری این تحقیق 105 نفر از مدیران و کارکنان سازمان های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی در استان قزوین خواهد بود. بعد از جمع آوری و تلخیص داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای و آزمون ضریب رگرسیون در سطح خطای 5 درصد مشاهد شد منظر رعایت اصل شایسته سالاری بالاترین اهمیت را در ارتقاء سلامت اداری دارد.
مطالعه بیشتر...
آیا فروش کروی می تواند جایگزین خاتمه فروش شود؟
شیرین ذوالفقاری
چکیده:
فروش کروی فرآیندی است که پرسش آغاز و پرسش پایان می یابد. در طی این فرآیند مشتری با پاسخ به چند پرسش به مسایل و مشکلاتش واقف می شود و بلافاصله خودش مزایای محصول را برای حل مشکلاتش را کشف می کند. در واقع این خود مشتری است که مزایا را کشف می کند و از جانب فروشنده هیچ تلاشی جهت تحمل محصول به وی صورت نمی گیرد . در واقع کار اصلی فروش کروی کشف نیاز های پنهان مشتری است.
مقدمه:
دنیای تجارت و دادوستد باسرعت زیادی روبه جلو در حال حرکت است و روز به روز روابط تجاری حرفه ای تر پیچیده تر می شود ترفندهای فروش روزانه تغییرمی کند و هر روز شاهد خلاقیت و نوآوری در این زمینه هستیم . یکی از روش های جدید برای فروش کالا و خدمات که تکنیک بسیار کارآمد و خلاقانه ای ، فروش کروی نام دارد که مسایل رفتار شناسی و روان شناسی مدد می جوید . به طور حتم دیگر زمان فروش های کوتاه و مقطعی که بار رد و بدل شدن چند جمله و صرف دقت اندک به سر آمده است . راضی و متقاعد کردن مشتری امروزی با حساسیت ها و اولویت ها و نگرش های دگرگون شده بسیار مشکل شده است . پس در نتیجه استفاده از تکنیک خاتمه فروش که در واقع همان فروش یک محصول جزئی در زمان کوتاه است ، برای فروش محصولات جدید و کلی تر ، راه حل مناسبی نیست از این رو به سراغ روروش های جدید و کارآمد تر می رویم که فروش کروی از آن جمله می باشد.
الگوهای مدیریت خرده فروشی ها
سید میکاییل جعفری
منبع:مدیریار
چکیده:از آنجا که خرده فروشی تاثیر زیادی بر سبک زندگی ما دارد و به منزله آخرین گام در در زنحیره ارزش می باشد باید به دنبال راهکارهایی برای مدیریت و اداره بهتر خرده فروشی ها به منظور رفع نیاز مشتریان باشیم.بنابراین هرشرکتی که محصولی را می فروشد یا خدمتی را ارائه می کند شکلی از عملکرد خرده فروشی را به خود گرفته است و بدون توجه به اینکه شرکت چگونه محصول را می فروشد یا خدمتی را ارائه می کند ،بدون توجه به روش فروش با خرده فروشی درگیر است.
مقدمه
خرده فروشی همچون بخشی از زندگی ماست که اغلب مورد غفلت واقع می شود.مشتریان اغلب از تصمیمات آگاهانه ای که مدیران خرده فروشی اتخاذ می کنند و از تکنولوژی هایی که برای فراهم کردن کالا ها و خدمات بکار می گیرند،آگاه نیستند.مدیران خرده فروش در زمینه انتخاب بازارهدف،مکان خرده فروشی،تعیین نوع کالا [3] یا خدمتی که باید ارئه شود،مذکره با عرضه کنندکان و توزیع کنندگان محصول به فروشگاهها،آموزش و ایجاد انگیزه در نمایندگان فروش [4]،تصمیم گیری درباره قیمت و ترویج و ارائه محصول باید تصمیمات پیچیده ای رااتخاذ کنند.مهارت ودانش قابل ملاحظه ای برای اتخاذ چنین تصمیمات اثربخشی مورد نیاز است.کار کردن دریک محیط رقابتی و پویا چالش برانگیز است و مزیت مالی چشم گیری را ارائه می کند.
بررسی تاثیر مهندسی فروش در بازار امروز
محمد قیطانی
منبع:مدیریار
مقدمه:
مهندسی فروش را به عنوان دانشی نوظهور، میتوان حاصل پیشرفت و گسترش تکنولوژیک دانش جوامع بشری، تنوع و تعدد محصولات، مشابهت هـای فنی و تکنیکی کالاها و رقابت نزدیک شرکتهای مختلف در دهه های اخیر دانست . اگر چه اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه رسانه های فراگیر و ظهور و حضور ابزارها و ترفندهای متنوع تبلیغاتی، به کمک افزایش فروش کالاهای فوق العاده فنی و پیچیده آمده اند، بسیاری از اجناسی که در بازار محصولات فنی یافت می شوند، کالاهایی اند که فروشنده نیازبه دانش وسیع تکنیکی دارد و به عبارتی ، تنها با از بر کردن مشخصات استاندارد فنی این گونه کالاها ، نمی توان خریداران را متقاعد به خرید و خرید مجدد و مشتری دائمی شدن کرد.
● ابعاد مهندسی فروش
مهندس فروش دریک تعریف ساده کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد ، داشته باشد و دراین مورد ، آموزشهای لازم را دیده باشد. موفقیت یک مهندس فروش در درجه اول به وسعت دانش فنی وی و در درجه دوم به تلاش وی برای به روز نگه داشتن این دانش باز میگردد