كمك كنيد تیم شما از تعارض دست بردارد و کار کند
مترجم: رویا مرسلی
تعارضهایی که اغلب در تیمها بهوجود میآید، میتواند شرایطی را برای شما بهوجود آورد، که دلتان بخواهد همه چیز را رها کنید، به دفتر کارتان پناه ببرید و با لذت بدون کار تیمیبه زندگی خود ادامه بدهید،
اما مساله این است که وجود همکاری لازم است و هر چند ساده نیست، همفکری چند نفر در کارها اغلب نتیجه بهتری به دنبال دارد. اگر تیم شما وارد مشاجره شد یا به نظر رسید دو نفر از اعضا نمیتوانند با هم کنار بیایند، چگونه میتوانید کاری کنید که امور به روال عادی بازگردند؟ چگونه تیمیکه به لحاظ عملکرد دچار اشکال شده است را به تیمیتبدیل میکنید که اعضا در آن بتوانند بهخوبی کار کنند؟
مطالعه بیشتر...شش اصل در مدیریت بحران
ماهنامه تدبیر
مترجم: مسلم متولی حبیبی
منبع: JOURNAL OF BUSINESS STRATEGY, 2004
امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است. قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. اساسا سازمانهایی که در معرض بحران قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند. مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی بر هوشیاری، حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه ریزی دقیق و آمادگی سازمانی است. این مقاله پیشنهاد می کند که شش گام اصلی می تواند برای آمادگی بیشتر یک سازمان در برابر بحران برداشته شود.
مطالعه بیشتر...سه ویژگی لازم براي مدیران عامل در شرايط آشفته كنوني
نيازهاي مديران امروزي
مترجم: رویا مرسلی
تفاوتی ندارد یک کسبوکار تا چه حد موفق یا ظاهرا امن و استوار باشد، زمان آرامش برای رهبران در هر صنعتی به پایان رسیده است. یک آمار گسترده این واقعیت را موکدا تقویت میکند: بیش از نیمیاز شرکتهایی که در سال 1955 نقش رهبری را در صنعت داشتهاند در سال 1990 هنوز رهبر آن صنعت بودهاند، ولی بیش از دو- سوم رهبران صنایع در سال 1990 در سال 2004 دیگر وجود نداشتند.
مطالعه بیشتر...نگاهي به فرآيند تاريخي پيدايش بودجه نويسي
نویسنده :پويا دبيري مهر
واژه بودجه در زبان فارسي از زبان فرانسه اقتباس شده است و در فرانسه نيز از زبان انگليسي. علت اين امر آن است كه رويه تنظيم بودجه و به تصويب رساندن آن در پارلمان ابتدا از كشور انگلستان شروع شده است.
امروزه در بسياري از اقتصاد هاي مدرن، نقش دولت به عنوان عامل تنظيم كننده از هر زمان ديگر وسيع تر و پيچيده تر شده است و دامنه آن زمينه هايي چون حفظ محيط زيست و بخش خدمات مالي و همچنين زمينه هاي سنتي نظر نظم و نسق بخشيدن به انحصارات را دربرمي گيرد.
مطالعه بیشتر...نقش برنامه و بودجه در يك برنامه بازاريابي موفق
نویسنده : تابان خواجه نصيري
مهم اين است كه شما ميدانيد چه ميخواهيد
تهيهي يك برنامه بازاريابي موفق، يك پروسهي گام به گام است. در اين مقاله قصد دارم، برخي نكات مهم را، در خصوص مشخص ساختن برنامه و بودجه، متذكر شوم.در اين مرحله، بعد از اينكه دقيقا كسب و كارمان را براي خودمان تعريف كرديم و مشخص ساختيم، بعد از اينكه مشتريانمان را به درستي شناختيم و دموگرافيك آنها را با تحقيق و پژوهش معلوم ساختيم، گام در راه تعيين برنامه و بودجه بر ميداريم.
مطالعه بیشتر...