روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: سید حسین علوی لنگرودی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران دنیای مدیریت و رهبری بر این اعتقادند که وظیفه و کارکرد اصلی مدیران یک چیز بیشتر نیست و آن استفاده حداکثری و فوقالعاده از توانمندیهای کارکنان و تبدیل افراد معمولی به کارکنانی برجسته و تاثیرگذار است.
این وظیفه اگر چه در نگاه اول ساده به نظر میرسد اما در عمل فرآیندی پیچیده و دشوار است و موفقیت در آن است که موجب متمایز شدن مدیران بزرگ و اثرگذار از مدیران معمولی میشود. با سیری در احوال و عملکرد مدیران بزرگ و برجسته تاریخ معاصر در مییابیم که آنها دارای نقاط اشتراک مشخصی بودهاند که موجب شده آنهایی که در ابتدای دوران مدیریتشان، جوان و خام بودهاند به سرعت به مدیرانی بزرگ و شاخص تبدیل شوند. در ادامه این مطلب به هفت ترفند و راهکار کلیدی برای تبدیل مدیران معمولی به مدیران بزرگ و تاثیرگذار اشاره خواهد شد.
مطالعه بیشتر...مدیریت تیم با تفکرات متناقض؛ سخت اما ممکن
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: J. Maureen Henderson
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
اگر شما یک رهبر سازمانی با تجربه هستید، ممکن است تصور کنید که تشخیص یک تیم مسموم آسان است؛ اما علائم چشمگیرتر ناکارآمدی (مبارزه کلامی، فرسایش و تقابل) نسبتا نادر هستند و معمولا پس از آن اتفاق میافتند که خصومت طولانیمدت به نقطه جوش خود برسد. در حقیقت، شاخصهایی که نشان میدهد تیم شما یک واحد شاد و به هم پیوسته نیست، حداقل در روزهای اول، قابل چشمپوشی است.
هر مدیر منابع انسانی تلاش میکند تا یک فرهنگ مثبت در محیط کار ترویج دهد. اما تحقق این امر آسان نیست. هر کارمندی منحصربهفرد و متفاوت است. این مساله گاهی مشکلاتی بین اعضای تیم ایجاد میکند و از همکاری آنها برای یک هدف مشترک جلوگیری میکند و اگر مهار نشود، ممکن است به ناکارآمدی منجر شده و حتی بهرهوری کلی تیم را به شدت کاهش دهد. مدیران، افراد ناکارآمد را نمیپذیرند. حضور این افراد موجب هدر رفتن وقت و کاهش بهرهوری در سازمان میشود. در عین حال این ناکارآمدی میتواند به سایر اعضای تیم نیز سرایت کند.
مطالعه بیشتر...رهبران سازمانی چگونه خود را با عدم اطمینان وفق دهند
روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: معصومه عشوری مقدم
شرکت کداک به عنوان مورد کلاسیکی از یک رهبری صنعتی که در پیشبینی برای تطابق با آینده دیجیتال شکستخورده، زبانزد شده است.در حقیقت، کداک نمونه اولیه یک دوربین دیجیتال را در دهه 1970 توسعه داد و اولین محصول دیجیتال تجاری خود را در سال 1991 تولید کرد. برند قوی و قدرت گسترش بازارش باید او را به قدرتی در بازار تبدیل میکرد که رقبا روی آن حساب کنند. اما این شرکت در تلههایی افتاد که عموما شرکتهای بزرگ در شرایط عدماطمینان با آنها مواجه میشوند. حرکتهای آغازین این شرکت کوچک و به صورت پراکنده بودند. این شرکت نسبت به سرمایهگذاری در کسبوکار پراکندهشدهای که محورش فرسوده شده، تمایلی نداشت تا زمانی که کار از کار گذشت.
مطالعه بیشتر...توانایی تعامل با نسل هزاره کلید رشد در جوامع متغیر
روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: شهلا زمانی
امروزه در بازار کار تعداد افراد نسل هزاره از تعداد بیبیبومرها پیشی گرفته است. در 4 سال آینده نسل هزاره نیمی از نیروی کار جهان را تشکیل میدهند. کلید دستیابی به رشد و موفقیت در این جامعه متغیر، در توانایی سازمانها برای تعامل و حفظ نسل هزاره نهفته است. در حقیقت آنها رهبران فردا هستند. چگونه نسل هزاره را در محل کار متعهد کنیم؟ روشهای موثر برای حفظ تعامل با نسل هزاره عبارت است از:
رهبر باشید نه یک ابر قهرمان:نسل هزاره میداند که ابرقهرمانها رهبران خیالی و نامناسبی هستند و ترجیح میدهند ویژگیهای انسانی را در رهبران ببینند؛ یعنی رهبری خوش برخورد و دلسوز که میتواند به نقاط ضعف خود اعتراف کند. چنین فردی شکست را تجربه کرده و از به اشتراک گذاشتن آن ترسی ندارد و واقعا میخواهد کارمندان خود را فراتر از گزارشها و ضربالاجل بشناسد
مطالعه بیشتر...نکاتی در مورد مدیریت شرکتهای چندفرهنگی
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: رودیکا روسو
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
در دنیای کسب و کار امروز، مرزهای جغرافیایی و فرهنگی برداشته شده و در بسیاری از محیطهای کاری کارمندان و مدیرانی از شهرها، مناطق یا کشورهای مختلف در کنار هم مشغول فعالیت هستند که مدیریت کردن چنین محیطهای کاری چندفرهنگی و چندملیتی نیازمند مهارتها و نکتهسنجیهای خاصی است. در ادامه این مطلب به 10 مورد از مهمترین آنها اشاره خواهد شد.
1) ارتباطات هدفمند و سنجیده: یکی از مهمترین و حساسترین مهارتهای لازم در مدیریت شرکتهای چند فرهنگی و چندملیتی به نحوه رفتار و کیفیت ارتباطات بین مدیران و کارکنان مربوط میشود؛ جایی که مدیران باید با هر کدام از کارمندان بر اساس فرهنگ و ظرافتهای خاص کشوری که او به آنجا تعلق دارد عمل کنند. بنابراین یکی از اولویتهای اصلی مدیریت در چنین محیطهایی آگاهی یافتن از آداب و رسوم و کدهای رفتاری مربوط به فرهنگهای مختلفی است که نمایندگانشان در میان کارکنان حضور دارند. این نکات میتواند شامل تفاسیر از زبان بدن، حدود حریم خصوصی و مواردی از این دست شود
مطالعه بیشتر...