مدیریت نوآورانه ی بحران در شرکتهای ساخت و ساز: روشها و فرآیندها
دکتر اوژن کریمی-لیلی رحیمی
چکیده: مدیریت بحران فرایند جذب و ارزیابی سیگنال های بحران می باشد و نیاز به اتخاذ تصمیم و به اجرا درآوردن اقدامات احتیاطی لازم برای فائق آمدن بر بحران با کمترین آسیب است. تشخیص سیگنال های هشدار دهنده زود هنگام یک بحران به شرکتها برای ممانعت از وقوع بحران و زنده ماندن بدون ضرر و زیان مالی بیشتر کمک می کند. عوامل دیگری که شرکت های ساخت و ساز برای زنده ماندن با نقص صفر نیاز دارند را می توان به شرح زیر برشمرد: (الف) جذب سیگنال های غیر مستقیم قبل از بحران (ب) توسعه روشهای فعالانه برای دفاع از خود در برابر بحران با استفاده از این سیگنال ها، (ج) در نظر گرفتن بحران تحت کنترل (د) اقدامات لازم پس از بحران برای بهبود شرکت و در نهایت نگهداری آموزه هایی که از بحران آموخته شده اند. شرکت های ساخت و ساز که با موفقیت بتوانند بحران را مدیریت کنند و با حداقل زیان آن را پشت سر بگذارند می توانند سهام بازار خود را پس از بحران گسترش دهند. به عبارت دیگر، شرکت هایی که بتوانند از یک بحران با آسیب صفر یا حداقل بگریزند ممکن است مزایای رقابتی استراتژیکی بیش از رقبایشان بدست آورند. با توجه به تمام این مسائل، این مطالعه به توصیف مفاهیم مدیریت بحران در صنعت ساخت و ساز و ارائه ی اهداف و صفات مرتبط می پردازد. علاوه بر این، هر دو روش مدیریت بحران نوآورانه و روند مربوطه در جزئیات از دید شرکت های ساختمانی را مورد بحث قرار می دهد. در واقع، این یک منطقه بکر در ادبیات مدیریت ساخت و ساز است که در نتیجه می تواند به مدیریت خلاق و نوآور شرکت های تحت بحران های بالقوه در سطوح خرد و کلان کمک کند. در نتیجه، این مقاله نشان می دهد که چگونه شرکت های ساخت و ساز می توانند بحران را بهتر مدیریت کنند و مواضع سابقشان در کوتاه مدت را از طریق ابزارهای مبتنی بر نوآوری روشن کنند.
مطالعه بیشتر...مهارتهای نرم از برخورد با کارکنان بدقلق تا مدیریت تغییر
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: کاترین نوئل
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
در بخش اول این مطلب گفته شد که موفقترین و کارآمدترین مدیران کسانی هستند که نهتنها از یکسری مهارتهای فنی و کلاسیک مدیریتی به حد کمال برخوردارند، بلکه مهارتهای نرم و ظریف مدیریتی را نیز در خود تقویت کردهاند که آنها را نسبت به مدیران معمولی و متوسط متمایز میسازند. در همان بخش اول، به هشت مورد از این مهارتهای نرم اشاره شد که عبارت بودند از: مهارت گوش کردن، مهارت ارتباط برقرار کردن، مهارت ارتباط غیرکلامی، مهارت دادن خبر بد، مهارت نه گفتن، مهارت چانهزنی، مهارت برقراری رابطه صمیمانه با کارکنان و همکاران و مهارت نقد کردن دیگران. در بخش دوم این مطلب به هشت مورد دیگر از مهارتهای نرم مدیریتی اشاره خواهد شد.
مطالعه بیشتر...یک مکانیزم فوقالعاده برای تغییر مدیریت سنتی به نوین
شرکتهای بزرگ دیجیتال «موتورهای توصیهگر» میسازند
روزنامه دنیای اقتصا
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
شاید مهمترین تمایز بین بنگاههای «دیجیتالزاد1» و شرکتهای موروثی افراد، مجموعه داده یا منابع محاسباتی آنها نیست بلکه تعهد در ارائه توصیههای دقیق و قابل پیگیری به مشتری وجه متمایز آنها محسوب میشود. موتورهای توصیهگر (Recommendation engines) با تحلیل رفتار کاربر خود، اقدام به پیشنهاد مناسبترین اقلام (داده، اطلاعات، کالا و...) میکنند. این سیستم رویکردی است که برای مواجهه با مشکلات ناشی از حجم فراوان و رو به رشد اطلاعات ارائه شده و به کاربر خود کمک میکند تا در میان حجم عظیم اطلاعات سریعتر به هدف خود نزدیک شوند. در عصر جدید حجم فراوان و رو به رشد اطلاعات روی وب و اینترنت، فرآیند تصمیمگیری و انتخاب اطلاعات، داده یا کالاهای مورد نیاز را برای بسیاری از کاربران دشوار کرده است. این موضوع، انگیزهای شده است تا محققان را وادار به پیدا کردن راهحلی برای رویارویی با این مشکل اساسی کند. سیستم توصیهگر قادر به تشخیص و تفکیک اقلام باکیفیت و بیکیفیت، در ارائه پیشنهاد برای یک موضوع یا کالا است.
مطالعه بیشتر...گزارشهای دورهای رکن اساسی سایت سهامداران
روزنامه دنیای اقتصاد
دکتر محیا کربلایی
تحلیلگر اقتصادی و کسبوکار
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
شرکتها برای برقراری ارتباط با سهامداران به ایجاد کانالهای مناسب نیازمندند. اما توسعه و ساخت هر یک از این کانالها بهمنظور دستیابی به هدف، طبیعتا بدون انجام سرمایهگذاریهای لازم میسر نخواهد بود. در چند مطلب اخیر به معرفی ارکان مهم و لازم در وبسایت ارتباط با سرمایهگذاران پرداختهایم.
در مطلب قبلی به اهمیت معرفی تمامی اعضای هیاتمدیره شرکت اشاره کردیم. یکی از مسائلی که میتواند نظر سرمایهگذاران را جلب کند، دیدن نام افراد آشنا در میان اعضای هیاتمدیره است. برای مثال، یکی از مدیران غیرموظف در هیاتمدیره شرکت نایک، تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل است. دیدن نام آقای کوک در مجموعه نایک میتواند سرمایهگذارانی که سهام شرکت اپل را خریداری کردهاند، تشویق کند که سهام نایک را نیز در سبد سهام خود داشته باشند و بالعکس.از دیگر ارکان بسیار مهم در سایت سهامداران، آمارها و اطلاعات کلیدی شرکت است که باید آنقدر خوب تهیه شده باشند که بازدیدکننده یا همان سهامدار بتواند در مدت زمان بسیار کوتاهی این اطلاعات را از نظر بگذراند، بیآنکه دچار سردرگمی شود.بهترین حالت نمایش این اطلاعات بهرهگیری از ابزارهای گرافیکی است که طراحان وبسایت میتوانند به سادگی با بهکارگیری آنها این اطلاعات را به مخاطبان منتقل سازند. هرچه سایت جذابتر باشد، افراد بیشتری به سمت آن جذب خواهند شد.همچنین با در نظر گرفتن امکان به اشتراکگذاری این مطالب در شبکههای اجتماعی، بازدیدکنندگان قادر خواهند بود تنها با یک کلیک این اطلاعات را به گوش سایرین نیز برسانند، درحالیکه سایتهایی که این امکانات را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار نمیدهند، از نتایج مفید آن نیز برخوردار نخواهند بود.
مطالعه بیشتر...زنگ خطرهای یک پیشنهاد شغلی بد کدامند؟
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: Liz Ryan
مترجم: مریم مرادخانی
مشاور عزیز،
روز گذشته یک پیشنهاد شغلی دریافت کردم که نمیدانم آن را بپذیرم یا رد کنم. دو نفر از دوستانم در همان شرکت که یکی از سازمانهای معتبر است، کار میکنند و از کارشان راضی هستند، اما جایگاهی که به من پیشنهاد شده از سِمت دوستانم پایینتر است.
مدیر منابع انسانی به من گفت که همه نیروهای جدید باید کار خود را از پایینترین سطح شروع کنند. فکر میکنم دوستانم قبل از اینکه این سیاست اعمال شود، استخدام شده باشند. بهدلیل اینکه سطح این شغل پایین است، حقوقش هم بالطبع پایین است اما مزایای زیادی دارد. البته نیروهای جدید تنها زمانی میتوانند از این مزایا استفاده کنند که 6 ماه در شرکت کار کرده باشند. اما اصلیترین دلیلی که من را مردد کرده، سیاستهای مربوط به ساعات حضور در شرکت است. اگر طی این 6 ماه، دیر در محل کار حاضر شوم یا زود شرکت را ترک کنم یا به هر دلیلی یک روز غیبت داشته باشم، اخراج خواهم شد. مدیر منابع انسانی به من گفت که حتی اگر در حال مرگ باشی، باید در محل کار حاضر شوی. با اینکه او لبخند میزد، اما من از حرف او آزردهخاطر شدم. من 32 سال دارم و همیشه سعی کردهام وقتشناس باشم، اما دوست ندارم روی لبه تیغ راه بروم و احساس کنم که هر لحظه ممکن است کارم را از دست بدهم. شاید هم این سیاست جنبه نمایشی دارد. شما چه فکر میکنید؟
مطالعه بیشتر...