مدیریت رفتار با همکاران
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: کارل استایب
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
قسمت سی و نهم
شما میتوانید فقط با یک نگاه یا چگونگی ورودتان به محل کار، به همکارانتان بیاموزید که با شما (و با همدیگر) چگونه رفتار کنند. میتوانید با تکرار این کارها، سیگنالهای مشخصی برای دیگران بفرستید تا آنها نیز به همان صورت با شما رفتار کنند. همه ما دوست داریم همکارانمان ما را دوست داشته باشند و با ما با احترام برخورد کنند و لازمه تحقق این خواسته آن است که خود ما نیز با آنها چنین رفتاری داشته باشیم. در این میان میتوان از دو ترفند آسان برای این کار استفاده کرد که همیشه جواب میدهد و در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهد شد.
مطالعه بیشتر...آنچه استراتژیستها باید بدانند (بخش پنجاه و دوم)
کارکنان عامل کارآمدی و ناکارآمدی سازمان هستند
روزنامه دنیای اقتصاد
پرویز نصرتی کردکندی
عضو انجمن ایرانیان فارغالتحصیل ژاپن
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
هنگامی که به موضوع اشتغال توجه کنیم، میبینیم در بازار کار افراد با علاقه بسیاری برای پیوستن به سازمانهای مختلف تلاش میکنند و به دنبال تحقق رویاهای کاری خود هستند و با شور و شوق فراوان کارشان را آغاز میکنند و آماده هستند سخت کار کنند. اما پس از شروع و به مرور بهطور مداوم انگیزه خود را از دست میدهند.متاسفانه این سندروم در همه دنیا و همه سازمانها شیوع پیدا کرده و تبدیل به یک چالش جدی برای رهبری سازمانها شده است، . اگر به آمار کشورهای مختلف که در این زمینه تحقیق کردهاند توجه کنیم، ابعاد چالش فوق را به درستی درک میکنیم. در انگلستان فقط 17 درصد از نیروهای جذب شده در شرکتها و سازمانها کماکان مطابق روز اول با اشتیاق تمام و درگیری ذهنی و فیزیکی کامل مشغول بهکار هستند. در کشور آمریکا طبق تحقیق موسسه معتبر گالوپ فقط 13 درصد کارکنان با اشتیاق و علاقه همسان با شروع کار خود هیچ تغییری در شرایط کارآمدی خود ایجاد نکردهاند. در همین تحقیق 18 درصد کارکنان هیچ اشتیاقی بهکار کردن نداشته و تبدیل به افرادی شدند که نبودنشان مفیدتر از حضورشان در سازمانها است. این گروه از کارکنان مطابق اعلام گالوپ سالانه 382 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا زیان میرسانند.
مطالعه بیشتر...روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
بهعنوان یک سخنران بازاریابی و کسی که در کنفرانسهای متعدد شرکت میکند، بسیار خوششانس هستم که با برخی از بهترین افراد در این صنعت آشنا شدهام و چیزهای زیادی از آنها آموختهام. متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهات که سخنرانان مرتکب میشوند این است که پشت تریبون میروند و با ایراد سخنرانی خود محل را ترک میکنند و تا کنفرانس بعدی دیده نمیشوند.
مهم نیست سخنرانی شما تا چه حد جذاب و پویاست، اگر مخاطبان خود را بعد از سخنرانی متعهد نسازید، پس از پایان سخنرانی هیچکس شما را به یاد نخواهد آورد.تبدیل شدن به یک سخنران کلیدی و اشتراک دانشتان در رویدادها، فرصت فوقالعادهای برای ایجاد مخاطب، کسب اعتماد آنها، ارتباط با دیگر تاثیرگذاران در سخنوری و حتی ملاقات با مشتریان جدید فراهم میکند.
مطالعه بیشتر...موجودیت شرکت را کارکنان آن میسازند
روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: مریم رضایی
اگر رسواییهای بانکی و بحرانهای مالی و اعتباری یک اثر مثبت داشته باشند، این است که تاکید میکنند نهادها در نهایت با توجه به رفتارهای انسانی دوام میآورند یا سقوط میکنند. فروپاشی بازارهایی که منطقی و منظم به نظر میرسیدند، آشکارا نتیجه بیخردیهای انسانی بوده است؛ تا جایی که شناسایی نیروی کار خاص ناگهان به یک اولویت تبدیل شد.
تفکر گروهی (تمایل افراد با زمینههای مشابه به تقویت جهانبینی یکدیگر)، سوگیری اعتماد به نفس مفرط (وقتی موفقیتهای گذشته چشم فرد را در برابر ریسکهای احتمالی میبندد) و سوگیری تصدیق (روی آوردن به شواهدی که با داستانهای موجود تناقض دارند)، موجب به وجود آمدن حبابهای دارایی و خطاهای سیاستی بزرگ از سوی تاجران، بانکهای مرکزی و دولتها شد که به شکستهای هولناک در کسبوکار انجامید. 10 سال پیش، اگر مدیری بحثی را در هیاتمدیره مطرح میکرد که در آن به موشکافی عقاید قدیمی و تثبیت شده میپرداخت یا تلاش میکرد برخی سوگیریهای ناخودآگاه را به سوگیریهای آگاهانه تبدیل کند، اقدامش مضحک به نظر میرسید. اما حالا این موضوع عادی شده است.
مطالعه بیشتر...لزوم تدوین برنامههای پیشگیرانه برای حفظ نیروی کار متخصص
با نشانههای «ریسک فرار» کارکنان آشنا شوید
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: Ari Kopoulos
مترجم: مریم مرادخانی
در رشته حقوق، عبارت «ریسک فرار» به معنای احتمال فرار یک متهم از کشور است، پیش از آنکه وثیقهای برای او در نظر گرفته شود یا در دادگاه نهایی مجرم شناخته شود. در عرصه کسبوکار اما ریسک فرار معنای دیگری دارد. به همه سازمانها توصیه میشود که برنامهای پیشگیرانه برای حفظ کارکنان، پیشبینی ریسک فرار و کاهش نرخ جابهجایی کارکنان طراحی و اجرا کنند. با جمعآوری صحیح دادهها و اعمال سیاستهای درست مدیریتی میتوانید ریسک فرار کارکنان را کاهش داده و هزاران دلار در هزینههای مربوط به آموزش کارکنان جدید صرفهجویی کنید. به گزارش وبسایت TLNT.com، میانگین هزینه جایگزینی هر کارمند سطح پایین بین ۳۰تا ۵۰درصد حقوقش است. هزینه جایگزینی هر کارمند متوسط حدود ۱۵۰درصد درآمد سالانه اوست. جایگزینی یک متخصص یا کارمند ارشد اجرایی میتواند حدود ۴۰۰درصد حقوق سالانهاش هزینه داشته باشد. همه این آمارها نشان میدهد که ریسک فرار یکی از چالشهای بزرگ در اغلب سازمانهاست.
مطالعه بیشتر...