منبع:دنیای اقتصاد
مترجم: سید حسین علوی لنگرودی
کیلینت جورنت یکی از کوهنوردان مشهوری است که تمام قلل مرتفع جهان را فتح کرده است. او نظر جالبی در مورد شهروندانی که در خیابانهای پر ازدحام شهرهای بزرگ در حال رفت و آمد هستند، ابراز داشته است. او که بیشتر عمرش را در کوهستانها و به قصد صعود به قلل مرتفع گذرانده است، میگوید: «خیلی از کسانی که در خیابانهای شهرها در حال رفت و آمد هستند، بیشتر ادای مصمم بودن و داشتن هدف یا اهداف مشخص را در میآورند و در واقع هیچ مقصد مشخصی را دنبال نمیکنند و از این حیث کاملا با کوهنوردانی که هفتهها و ماههای متمادی را صرف صعود به یک قله مرتفع میکنند، متفاوت هستند.» در دنیای مدیریت و کسبوکار نیز چنین تفاوتهای شگرفی را میتوان مشاهده كرد. بین مدیران و کارکنان پرمشغله و بیبرنامهای که بیشتر ادای پرکار بودن را در میآورند و مدیران و کارکنانی که واقعا پربازده هستند و سطوح بالای بهرهوری و اثربخشی را از خود بروز میدهند، تفاوتهایی مشاهده میشود.در این مقاله قصد داریم به یازده تفاوت اصلی بین مدیران و کارکنان پر مشغله که همیشه از زیاد بودن کارها و شلوغ بودن سرشان شکایت دارند و مدیران پربازدهی که با وجود انجام دادن کارهای متعدد و تنوع وظایف درجات بالایی از بهرهوری را بروز میدهند، اشاره کنیم
مطالعه بیشتر...دوراهی بنگاههای مستأصل
روزنامه دنیای اقتصاد
دکتر فرخ قبادی
برای لحظهای خود را به جای مدیران یک واحد تولیدی بگذارید. به دلایل متعدد بهرهوری بنگاه شما پایین است (از جمله بهدلیل فناوری و سرمایه فیزیکی قدیمی و گاه منسوخ، فضای کسبوکار نامساعد، تولید با ظرفیت پایین بهدلیل کمبود سرمایه در گردش و...) و در نتیجه هزینه تمام شده شما بالا است. واردات ارزانتر خارجی و نیز قاچاق گسترده کالا، امان شما را بریده است. در همین حال، بهدلیل افزایش هزینهها و کاهش درآمدها، قادر به بازپرداخت بدهیهای خود نیستید و بدهی شما به بانکها، دارایی و تامین اجتماعی افزایش یافته (هر سه سال و سه ماه دوبرابر شده) و هرطور که حساب میکنید، از عهده پرداخت آنها بر نخواهید آمد. در این شرایط چه گزینههایی پیش پای شما قرار دارد؟ گزینه اول امیدواری به وقوع معجزهای است که حمایت لفظی مسوولان از تولید را به حمایت واقعی تبدیل کند.
البته میدانید که دست دولت خالی است و به گفته خود دولتمردان از زمان جنگ تحمیلی تا کنون هیچ دولتی با چنین تنگنای مالی مواجه نبوده است. اما به هرحال هنوز کاملا از این گزینه ناامید نشدهاید. در حقیقت همین امیدواری است که بخشی از بنگاههای مشکلدار را هنوز «سرپا» نگهداشته است
مطالعه بیشتر...با مزایای مدیریت مشارکتی آشنا شوید
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۷۲۹
تاریخ چاپ: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: Switchandshift
مدیریت سازمانی در طول تاریخ مسیری یک طرفه را طی کرده است که براساس آن یک فرد هدایت گروهی را برعهده داشته است. با تکامل هرچه بیشتر جوامع کنونی، کسبوکارها نیز به بلوغ میرسند و همه ما کمکم به این نتیجه میرسیم که روشهای قدیمی لزوما بهترین نیستند. آنچه مسلم است این است که امروزه کسبوکارهای بیشتری به مدیریت مشارکتی روی میآورند. آیا با مفاهیم اصلی مدیریت مشارکتی آشنا هستید؟ آیا میدانید کسبوکارتان به چه طریقی میتواند از مزایای آن منتفع شود؟
تعریفی از مدیریت مشارکتی
مدیریت مشارکتی از نظر تقویت تصمیمگیری گروهی در سراسر سازمان، مفهومی متفاوت از مدیریت سنتی است. رویکرد مذکور بر اساس کارگروهی، شفافیت و شفقت بنیان گذارده شده است. در این قسمت از مقاله به ۴ ویژگی اصلی مدیر مشارکتجو اشاره میشود:
مطالعه بیشتر...مزایای بهرهمندی از مشاوران مدیریت استراتژیک بازاریابی در توسعه اهداف برند
تاکتیکهای ویژه برای حضور چشمگیر و ماندگار برند
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۷۲۹
نویسنده: مجید نمکی نوشآبادی
مشاور مدیریت استراتژیک برند
مدتهاست فعالیتهای نظاممند اقتصادی و تجاری در جوامع پیشرفته با اهمیت و تمرکز خاصی بر مقولههای مدیریت استراتژیک، برنامهریزی استراتژیک و نهایتا مدیریت زمان استراتژیک، رشد، رونق چشمگیر و فراتر از حد تصوری به خود گرفته است. مسلما برندها و سازمانهایی در عرصه فعالیتهای اقتصادی خود، یگانه، رهبر و یکهتاز خواهند بود که با بینشی متعالی و قدرت پیشبینی مناسب و اهمیت به سندهای چشمانداز، با اتخاذ استراتژیهای بهینه، درک مناسبی از عدم قطعیتها پیدا کرده و با در نظر گرفتن تاکتیکها و تکنیکهای ویژه، برنامهریزی بهینهای را جهت حضوری موثر، برجسته و متمایز نسبت به رقبا، درحیطه فعالیتهای تجاری خود ایجاد، تدوین و اجرا کنند.
جهت موفقیت در موارد عنوان شده، برندها به افرادی متخصص در اجرای برنامههای استراتژیک سازمان خویش نیازی مبرم خواهند داشت. حال چه افرادی نقش کلیدی و متمایز، در ایجاد و ارائه برنامههای استراتژیک و حیاتی بازاریابی خواهند داشت؟
مطالعه بیشتر...اراده و موفقيت
نویسنده : اثر برايان تريسي
منبع : مدیر یار
خلاصه كتاب اراده و موفقيت- ترجمه :فرزانه رئوف- (رهبري در عرصه بازار و تجارت)- تلخيص: مليحه جعفري- پيشگفتار: اين كتاب براي فروشندگان و بازار ياباني است كه قصد دارند ميزان فروش و در امد خود را به حددر اكثر رسانده و موفقيتشان را در مقايسه باديگران از راه در امدي كه دارند مي سنجند . چند نفر از شما به كار فروش و بازار يابي مشغوليد.
هر كاري كه انجام مي دهيد به نوعي شما را در شمار فروشندگان قرار مي دهد .بر قراري ارتباط كه در تمامي ابعاد زندگي نقش بسزايي دارد عبارت است از قانع كردن و تحت تاثير قرار دادن . حال شما در اين حيطه چقدر مهارت .
مقدمه
قانون علت و معلول در طول تاريخ بشري بيان گر اين موضوع است كه انسانها توانسته اند از ناكامي به كاميابي و تكامل دست يابند .مهمترين نتيجه اي كه اين قانون به دست مي دهد چنين است "افكار علت و شرايط معلول ميشوند. بايد كه ظاهرتان ايينه درون شما باشند . افكارد كه براي شما حكم برتري دارند فرصت معاملات بسيار مهمي را براي شما بوجود خواهند اورد و هر چه انديشهتان رادر مورد خود و امكاناتتان نغيير دهيد خود به خود زندگي تان را نيز تغيير داده ايد اين قانونو چنين عمل مي كند .
مطالعه بیشتر...