شما اینجا هستید: صفحه اصلی طبقه بندی نشدهحقّه هاي سوپرماركتها كه باعث ميشوند پول بيشتري خرج كنيد

حقّه هاي سوپرماركتها كه باعث ميشوند پول بيشتري خرج كنيد

حقّه هاي سوپرماركتها كه باعث ميشوند پول بيشتري خرج كنيد

منبع:   مردمان دات نت

 

حقّه هاي سوپرماركتها كه باعث ميشوند پول بيشتري خرج كنيد

مواظب آنها باشيد، چرا كه با زرنگ بازي هايي كه حتّي به نظر شما نمي رسد، به راحتي پول بيشتري از شما مي گيرند!

 

فضاي ورودي :

 

معمولاً جريان هوا در اين منطقه آنقدر خنك و مطبوع است كه با عبور از آن ناخودآگاه حسّ تفريح و خوبي به شما دست مي دهد، بنابراين اوّلين چيزهايي كه جلوي ديد شماست: انبوهي از اجناسي است كه براي تعطيلات يا يك پيك نيك به آنها نياز داريد، مثل: فيلم هاي جديد، وسايل باربيكيو، نوشيدني هاي خنك و گوارا، ...حتّي از نظر روانشناسان، در آن لحظه چنان جوّي شما را مي گيرد كه في البداهه يك باكس نوشابه برمي داريد، در حاليكه شايد اصلاً نيازي به آن نداشته باشيد.

 

راه حل : بهتر است در نهايت اعتماد به نفس و بي توجّه به اين اجناس به راه خود ادامه دهيد و دوري بزنيد، نهايتاً در آخر نيم نگاهي به اجناس اين بخش بيندازيد تا اگر احساس كرديد لازم است خريد كنيد. در اين لحظه است كه مي بينيد اين اجناس از اوّل هم در ليست خريد شما نبوده!

 

محصولات كشاورزي (ميوه و سبزي) :

 

بعد از اجناس بخش ورودي، معمولاً ميوه ها و سبزيجات را مي بينيد كه هر كسي خريد اين مواد مغذّي را پول هدر كردن نمي داند و بالاخره مي خرد امّا شايد ندانيد كه سود حاصله از فروش اين محصولات بسيار بالاست و در واقع شما ندانسته ممكن است در دوّمين تله ي آنها بيافتيد.

 

راه حل : ميوه و سبزيجات را در آخرين مراحل خريد انجام دهيد تا تنها اگر در ليستان هست و به مقدار نياز خريد كنيد، از طرفي از آنجاكه اين موارد وزن و حجم بالايي دارد، چرخ دستي شما را تا پايان خريد، سنگين مي كند.

 

موارد پيشنهادي:

 

اگر ديديد فروشنده اي دائماً با تعريف از محصولي جديد، سعي بر فروش آن دارد، بدانيد كاسه اي زير نيم كاسه است. آنها با تمام مهارت مغز شما را تصرّف كرده و خريد چند قلم جنس را الزاماً با هم مرتبط مي كنند! تا نهايتاً توجيه شويد كه براي مثال اگر اين 3 يا 4 تا را با هم مصرف كنيد، نتيجه ي بهتر، طمع بهتر، ... را مي بينيد.

 

راه حل :

 

تنها راه حلّ اين است كه فرار را بر قرار ترجيح دهيد، چرا كه با هرگونه پرداخت پولي، وقتي به خود مي آييد كه چند قلم جنس را با هم خريديد و تسليم فروشنده شديد.

 

اجناس قديمي و كهنه:

 

بيشتر اجناسي كه در قسمت مياني راهروها گذاشته اند قديمي و كهنه هستند، طبق تحقيقات روانشناسي، شما دقيقاً وسط هر راهرو مي ايستيد و به اين اجناس خيره مي شود و هر چه به چشمتان مي آيد بر مي داريد.

 

راه حل :

 

باز هم تنها به ليست خريد خود توجّه كنيد، اگر اين اجناس در ليست نيست سريعاً به راه خود ادامه دهيد، در غير اينصورت وقتي به خود مي آييد كه پاي صندوق حسابتان بيشتر از آنچه كه تصوّر مي كرديد شده است.

 

برچسبها:

 

خيلي به اين برچسبها اطمينان نكنيد، چرا كه در بازار و معاملات بين فروشندگان و سوپرماركت ها يك سرّي تعاملاتي پنهاني وجود دارد، در اين بين هر توليد كننده اي مي خواهد اسمش در صدر برچسبها باشد،

 

راه حل : تمام قيمتها با نام توليدكننده ها را با هم مقايسه كنيد تا در اين سياست تجاري شريك نشويد!

 

نمونه هاي تست:

 

از نظر روانشناسي حتّي اگر كسي گرسنه هم نباشد با ديدن يك غذاي جديد علائم گرسنگي مثل دستور افت قند بدن، در بدنتان ظاهر مي شود و به شما ندا مي دهد كه يك تكّه هم شده از اين نمونه هاي غذايي رايگان ميل كنيد. شايد هم گاهي اوقات از اينكه "نمي خواهم" بگوييد، خجالت مي كشيد.

 

راه حل :

 

از جلوي آنها بگذريد و سعي كنيد، پس از مدّتي و در آخرين مراحل خريد به طرفشان برويد، آن موقع مطمئناً ديگر افت قند خون بدنتان موجب تحريك شما براي خوردن و تست اين غذا نمي شود. بلكه خودتان مي خواهيد.