شما اینجا هستید: صفحه اصلی تاریخ اقتصادبازاریابی و مدیریت بازارمدیریت بازاریابیدوازده ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف

دوازده ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف

دوازده ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف

مرجع: www.systemgroup.net      

سایت تحلیلی MLM

بازار را هدف گذاری كنید. هر نوع تحول ، تغییر و توسعه ای را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع در ارتباط با حرفه خود زیر نظر داشته باشید.  

در یک اقتصاد ضعیف آیا بازهم می توان بازاریابی کرد؟ .....

▪ همواره تفكر بازاریابی داشته باشید. یك پوشه برای نگه داری هر نوع ایده خوبی كه به ذهنتان می رسد، اختصاص دهید و نمونه ی نامه های مستقیم پستی ، آگهی های تبلیغاتی چشمگیر و هر نوشته یا كاغذی كه مربوط به امور تبلیغات می شود را در آن نگهداری كنید تا در آینده بتوانید در نتیجه ی هر جرقه ای در ذهن تان (اصطلاحاً طوفان ذهنی Brainstorm) از آنها استفاده كنید.

 

▪ بازار را هدف گذاری كنید. هر نوع تحول ، تغییر و توسعه ای را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع در ارتباط با حرفه خود زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را به خوبی بشناسید و پوشه و فایلی را برای بررسی عملكردهای هریك از آنان اختصاص دهید.

 

▪ محصولات ، خدمات و علایم تجاری خود را گسترش دهید. محصول یا خدمات جدیدی خلق كنید و آنها را به روز نگه دارید. اسامی و عناوین تجاری خوب برای محصولات یا خدمات جدید بسیار حیاتی هستند. محصولات و خدمات خود را همواره نو و به هنگام كنید تا مشتریان پیشرفت شما را مشاهده كنند.

 

▪ سازمان خود و خارج از سازمان تشكیل دهید. در همایش های تخصصی شركت كنید. نشریات تخصصی بازاریابی را مطالعه كنید. به منظور رسیدن به گزینه های صحیح، با متخصصان بازاریابی خارج از سازمان تان مشاوره كنید.

 

▪ بودجه اختصاص دهید. در حال حاضر چه مقدار پول یا بودجه صرف بازاریابی می كنید؟ چه مقدار تمایل دارید كه بپردازید؟ درصدی از درآمد ناخالص را كه می تواند به بازاریابی اختصاص داده شود، تعیین كنید. سعی كنید كه یا از طریق آگهی و تبلیغ و چه از طریق روابط عمومی به صورت ماهانه در بازار حضور خود را اعلام كنید.

 

▪ خود را در اذهان زنده و حاضر نگه دارید. روزنامه ای یا نشریه ای منتشركنید. مقالاتی عرضه كنید. وب سایت راه اندازی كنید. در پایین هر پست الكترونیكی كه می فرستید، بخش متحدالشكلی را كه شامل اطلاعات تماس ، آدرس وب سایت و شعار باشد را اختصاص دهید. به موكلان یا مشتریان خود، كارت پستی اعم از تبریك ، دعوت یا غیره و یا كارت پستی الكترونیكی بفرستید تا ارتباط تان با آنهاحفظ شود.

 

▪ با نشریات ارتباط داشته باشید. بخشی را برای ارتباط با نشریات و كارخبری تشكیل دهند. اطمینان حاصل كنید كه با نشریه ای كار كنید كه سرویس خبری onlineدارد و دارای صفحات تصویری با كیفیت بالاست.

 

▪ به سازمانهای اجتماعی محلی و همچنین گردهمایی ها بپیوندید. باسخنرانان در كنفرانس هایی كه شركت می كنید، تماس بگیرید.

 

▪ به تماس ها و سفارشات به سرعت پاسخ دهید. اگر به هر دلیلی در دسترس نبودید، تماس گیرنده را به شخص دیگری كه جانشین شما هستند، ارجاع دهید.

 

بخشی از وب سایت خود را به نیازهای مشتریان اختصاص دهید.

 

اطمینان حاصل كنید كه برای مراجعه كنندگان به وب سایت و كلاً مردم ، تماس با شما آسان است . همیشه و در همه حال ، تماسها و پیام ها را پی گیری كنید.

 

▪ تبلیغ كنید. یك بروشور جدید از محصولات و خدمات خود تهیه كنید و یا آنها را در صورت موجود بودن به شكل بهتری تغییر دهید. سعی كنید شماره تماسی داشته باشید كه به راحتی قابل یادآوری باشد. روی تمام محصولات تبلیغاتی ، آدرس وب ، ایمیل و شعار خود را همواره بگنجانید.

 

▪ در نمایشگاه ها، حامی مالی غرفه های معروف شوید. گردهمائی هایی را دردفتر خود ترتیب دهید یا در یك سمینار و كنفرانس یا گردهمایی ، سخنرانی ایرادكنید.

 

▪ برای نشریات یا روزنامه های محلی ، مجلات بازرگانی محلی و نشریات بازرگانی تجاری ستون سرمقاله ای بنویسید. مقاله ای چاپ كنید و آن را برای صنف خود بفرستید.