مدیریت زمان در مدیریت بازار
میر سجاد موسوی
نسل های مدیریت زمان
اولین نسل را می توان نوشته ها و صورت های موجودی دانست .
دومین نسل تقویم ها و دفترچه های قرار ملاقات است .
نسل سوم نقطه نظر های مهمی از قبیل اولویت بندی ، توصیف ارزش ها و مقایسه ارزشمندی نسبی فعالیت های مبتنی بر روابط آن ارزش ها را در بر می گیرد .
نسل چهارم که کاملا متفاوت است بر حفظ و حراست و خود جوشی زندگی تاکید دارد . این نسل می گوید که مشکل مدیریت زمان کیفیتی بیرونی نیست بلکه اداره اوضاع و شرایط خویش و توجه به خود است . به جای این که اشیا و زمان را مورد توجه قرار دهد به حفظ و گسترش روابط و تحقق نتایج می اندیشد . در واقع می کوشد تناسبی بین بازار و قابلیت تولید بر قرار کند .
ابعاد مدیریت زمان در بازار
این موضوع نتیجه نسل چهارم است .
دو معیار اصلی در تقسیم بندی زمان مد نظر است : فوریت و ضرورت .
فوریت به کارهایی که مستلزم توجه فوری است ربط دارد و ضرورت به نتایج کارها مربوط می شود .
چهار بهد برای مدیریت زمان در بازار وجود دارد :
(1کارهای فوری و ضروری
(2کارهای فوری و غیر ضروری
(3کارهای غیر فوری و ضروری
(4کارهای غیر فوری و غیر ضروری
زمان و وظایف مدیریت بازار
مدیریت بازار فرآیندی برای شناسایی و پیش بینی و ایجاد و تامین نیازها و خواست های مشتریان برای محصولات و خدمات است .
وظایف مدیریت بازار : شناسایی نیازهای بازار ، خرید ملزومات و تجهیزات ، فروختن محصولات و خدمات ، برنامه ریزی محصول و خدمت ، قیمت گذاری ، توزیع ، تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل فرصت ها ، مسئولیت اجتماعی
*http://sheshmim.com/Articles/ArticleViewer.aspx?articleId=211