مدیریت زمان در مدیریت بازار

مدیریت زمان در مدیریت بازار

میر سجاد موسوی

نسل های مدیریت زمان

اولین نسل را می توان نوشته ها و صورت های موجودی دانست .

دومین نسل تقویم ها و دفترچه های قرار ملاقات است .

نسل سوم نقطه نظر های مهمی از قبیل اولویت بندی ، توصیف ارزش ها و مقایسه ارزشمندی نسبی فعالیت های مبتنی بر روابط آن ارزش ها را در بر می گیرد .

نسل چهارم که کاملا متفاوت است بر حفظ و حراست و خود جوشی زندگی تاکید دارد . این نسل می گوید که مشکل مدیریت زمان کیفیتی بیرونی نیست بلکه اداره اوضاع و شرایط خویش و توجه به خود است . به جای این که اشیا و زمان را مورد توجه قرار دهد به حفظ و گسترش روابط و تحقق نتایج می اندیشد . در واقع می کوشد تناسبی بین بازار و قابلیت تولید بر قرار کند .

 

ابعاد مدیریت زمان در بازار

این موضوع نتیجه نسل چهارم است .

دو معیار اصلی در تقسیم بندی زمان مد نظر است : فوریت و ضرورت .

فوریت به کارهایی که مستلزم توجه فوری است ربط دارد و ضرورت به نتایج کارها مربوط می شود .

چهار بهد برای مدیریت زمان در بازار وجود دارد :

(1کارهای فوری و ضروری

(2کارهای فوری و غیر ضروری

(3کارهای غیر فوری و ضروری

(4کارهای غیر فوری و غیر ضروری

زمان و وظایف مدیریت بازار

مدیریت بازار فرآیندی برای شناسایی و پیش بینی و ایجاد و تامین نیازها و خواست های مشتریان برای محصولات و خدمات است .

وظایف مدیریت بازار : شناسایی نیازهای بازار ، خرید ملزومات و تجهیزات ، فروختن محصولات و خدمات ، برنامه ریزی محصول و خدمت ، قیمت گذاری ، توزیع ، تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل فرصت ها ، مسئولیت اجتماعی

*http://sheshmim.com/Articles/ArticleViewer.aspx?articleId=211