شما اینجا هستید: صفحه اصلی مبانی راه اندازی10 نكته مهم براي کار در منزل

10 نكته مهم براي کار در منزل

10 نكته مهم براي کار در منزل

 

منبع : روزنامه تفاهم

 

1- فضايي كاملا مجزا و در صورت امكان اتاقي جدا را براي محل كارتان ايجاد كنيد. اگر محل كارشما در اتاقي است كه براي كارهاي شخصي از آن استفاده مي شد از پرده و يا ديوار براي جدار كردن فضاي خصوصي از فضاي كار استفاده كنيد.

 

2- شماره اي جدا براي كارتان تهيه كنيد. و ترجيحا از يك خط جدا استفاده كنيد. كه كار شما را حرفه اي تر نشان خواهد داد. خط شخصي خودتان را براي استفاده خانواده و فرزندانتان نگه داريد.

 

3- با برخوردي خوشايند به تلفن پاسخ دهيد به گونه اي كه از شنيدن صداي هر تماس گيرنده لذت مي بريد و در همين لحظه تصويري از يك كار حرفه اي را خلق كنيد. از يك آينه استفده كنيد تا مطمئن شويد همانطوركه به تلفن پاسخ مي‌دهيد لبخند هم مي زنيد.اين كار به شما كمك مي‌كند كه «صداي لبخند» را ايجاد كنيد.

 

4- هر روز اهداف كاررا تنظيم كنيد و ابتدا بر اساس آنها كار كنيد. ياد بگيريد كه موارد مهم را از ضروري متمايز كنيد.

 

5- همانطور كه براي پولتان ارزش قائل هستيد براي وقتتان نيز ارزش قائل شويد. مراقب ماشين فاكس نباشيد كه برگه هاي متعدد بفرستد. به جاي نصب فتوكپي يا اسناد دستي به پشت و جلوي فروشگاه، محل كارتان را با تكنولوژي، مانند يك ماشين اداري چندكاره مجهز كنيد ( قميت حدود 500 دلار يا كمتر) . مانند فكس، دستگاه كپي، پرينتر، ماشين پاسخگو (منشي) ، اسكنر و غيره. همچنين از كامپيوترتان براي فرستادن و دريافت فكس ها استفاده كنيد. با اين كار شما هزينه هاي كاغذ را كاهش خواهيد داد.

 

6- بااستفاده از چك و نرافزارهاي حسابداري زمان را حفظ كنيد. اما كپي‌هاي رسيد، فاكتورها، و چك‌ها را نگه داريد. بعد از اينكه شما درآمد را بايگاني كرديد پرونده‌هاي مالياتي بايد به مدت حداقل 6 سال نگه داري شود.

 

7- به منظور اينكه هرچيزي آسان يافت شود سيستم‌هاي بايگاني خود را سازماندهي كنيد. براي برجسته كردن آنها از برچسبهاي باعلامت‌هاي رنگي در پرونده‌ها و ديسكت‌هاي كامپيوتراستفاده كنيد.

 

8- به جاي مبلمان اداري، مبلماني متناسب با كار در منزل فراهم كنيد. تعدادي از شركت‌هاي مبلمان در حال ساخت خط توليد مبلمان ويژه كار در منزل هستند. مبلمانهاي كوچكتر براي ورودي‌ها وبه منظور فضاي قابل دسترس، در اكثر منازل مناسب‌تر است.

 

9- نوع پوشش شما به بازدهي كار شما كمك مي‌كند. بعضي از مردم لازم مي‌دانند طوري لباس بپوشند مثل اينكه آنها با ارباب رجوعان در يك اداره ملاقات مي‌كردند، عده‌اي ترجيح مي‌دادند پوشش راحت و گشاد مثل عرق‌گير يا لباس باز بپوشند.

 

10- اين نگرش را داشته باشيد كه شما از طريق خانه كار مي‌كنيد نه در خانه. خواب زمستاني براي خرسها خوب است نه براي مردم. بيرون برويد و ارتباطات جديد حاصل كنيد و افراد پير را سرزنده كنيد.