شما اینجا هستید: صفحه اصلی بازاریابی اینترنتیاز no-reply به عنوان آدرس ارسال کننده ایمیل استفاده نکنید

از no-reply به عنوان آدرس ارسال کننده ایمیل استفاده نکنید

از no-replyبه عنوان آدرس ارسال کننده ایمیل استفاده نکنید

در بازاریابی ایمیلی باید به نکاتی توجه کرد که یکی از این نکات ، آدرس ارسال کننده ایمیل است. در این مطلب به بررسی نقاط ضعف استفاده از ایمیل های no-replyبه عنوان آدرس های ارسال کننده ایمیل پرداخته می شود.

منظور از ایمیل های no-replyایمیل هایی هستند که ارسال کننده ایمیل تمایلی به دریافت ایمیل ندارد که در این صورت آدرس ارسال کننده به صورت تصویر زیر خواهد بود.

این کار نقاط ضعفی دارد که چند مورد از آن ها در این مطلب بررسی می شوند.

 

 

 

1) ایمیل های no-replyبیشتر به بخش اسپم می روند.

در صورتی که در ایمیل های ارسالی ، لینک لغو عضویت از دریافت ایمیل وجود نداشته باشد ممکن است ایمیل ها باعث آزرده خاطری بعضی از دریافت کنندگان ایمیل ها شوند و دریافت کننده ایمیل چون نمی تواند به آدرس no-replyایمیلی بزند ایمیل را به قسمت اسپم می فرستد و در صورت تداوم این کار کلیه ایمیل های ارسالی به بخش اسپم فرستاده می شوند.

به عنوان مثال برای عدم مواجه با این مشکل برای ایمیل های ارسالی از سوی خبرنامه وبلاگ ۷۰۱۰ ، آدرس ایمیل معتبر به عنوان ارسال کننده وارد می شود و در پایان هر ایمیل لینک لغو عضویت از دریافت ایمیل هم وجود دارد.

۲) دریافت کنندگان ، آدرس ایمیل را به لیست ایمیل های خود اضافه نمی کنند.

یکی از روش هایی که باعث می شود تا ایمیل های ارسالی به فولدر اسپم نروند این است که دریافت کنندگان ایمیل ترغیب به اضافه کردن آدرس ایمیل به لیست ایمیل های خود یا Contactها شوند اما وقتی ایمیل ، no-replyاست هیچ کاربری آن را به لیست مخاطبان خود اضافه نمی کند.

 

 

 

 

 

۳) احساس عدم رضایت از دریافت ایمیل

مشترکین دریافت ایمیل در صورت مواجه با عبارت no-replyهیچ حس خوبی نسبت به دریافت ایمیل ها پیدا نمی کنند چون احساس می کنند کسی به آن ها اهمیتی نمی دهد و نظرات آن ها هیچ گونه اهمیتی ندارد.

نکته بازاریابی

در مورد کشور ما به بعضی وب سایت ها و یا شرکت ها که ایمیل ارسال می شود ، یا پاسخی نمی دهند و یا این کار را با تاخیر فراوان انجام می دهند و بهتر است ابتدا این رفتار خود را اصلاح کنند و سپس به مواردی که در این مطلب گفته شد توجه کنند. در صورتی که ایمیل no-replyرا به عنوان آدرس ارسال کننده نگذاریم اما به ایمیل ها هم پاسخی ندهیم پس بهتر است که همین روند فعلی یعنی no-replyرا ادامه دهیم.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : econsultancy.com