شما اینجا هستید: صفحه اصلی بازاریابی اینترنتیتکامل بازاریابی اینترنتی

تکامل بازاریابی اینترنتی

تکامل بازاریابی اینترنتی

تکامل حضور اینترنتی شرکت را می توان در طی 5 مرحله نشان داد.

بازاریابی اینترنتی با گذر از هر مرحله به مرحله پیشرفته تری حرکت می کند . این مراحل در زیر بیان می شوند .

1. مرحله اطلاعات : در این مرحله شرکت ها برای مشتریان خود اطلاعات ارائه می کنند . مشتری در این مرحله به صورت جستجوگر اطلاعات عمل کرده ، وب سایت را مشاهده و اطلاعات لازم را کسب می کند و بعضی اوقات نیز ممکن است مبادله اینترنتی انجام دهد . وب سایت شرکت در این مرحله حالت ایستا دارد و اطلاعات مفیدی را به مشتری عرضه می کند .

 

2. مرحله ارتباطات: که در این مرحله شرکت شروع به جمع آوری اطلاعات بیشتری در مورد مشتریانش می نماید . شرکت ها از طریق پایگاه های داده داخلی و رفتار واقعی مشتریان در وب سایت اطلاعاتی در مورد ترجیحات مشتری ، چرخه خرید و خرید های مشتری جمع آوری می کند . در این مرحله بعضی از شرکت ها از سایت های مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند .

 

3. مرحله مبادلات : در این مرحله بازاریابان شروع به مذاکرات دو جانبه می کنند . این مذاکره ممکن است قبل یا بعد از مبادله صورت بگیرد .

 

4. مرحله بازاریابی ارتباطی : در این مرحله از حضور اینترنتی شرکت ، بازاریابان از وب برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند .

 

5. تجارت الکترونیکی : این مرحله آخرین مرحله حضور شرکت در اینترنت است . شرکت هایی که در این مرحله قرار دارند بیشتر مبادلات و تجارت خود را از طریق اینترنت انجام می دهند .

 

تهیه و تنظیم: ندا برجی