تجارت اینترنتی به وسیله ی شرکت های هرمی
منبع : پایگاه اطلاع رسانی اصلاح
می گویند گلدکوئیست، رؤیای ثروتمند شدن و تجارت از طریق اینترنت است. اما به صورتی کاملاً مخصوص، چند شرکت با نام ها و نشان های مختلف، تجارت اینترنتی می کنند که یکی از این نام ها گلدکوئیست است. Guestبه معنای جستجو و Goldبه معنای طلا که به طور کامل به معنی جستجوگران طلا است.
تجارت یکی از ارکان مهم در زندگی انسان است که شکل اولیه آن با دادوستد کالا با کالا (پایاپای) صورت گرفته است. تجارت نیز همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای مدرن، روند رو به رشد سریعی داشته است به طوری که در سال های اخیر توجه اکثر شرکت ها و بازرگانان را به خود جلب نموده است. «بازاریابی شبکه ای» یا همان تجارت الکترونیکی در فضای گسترده ی اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل وجود امکاناتی برای تبلیغات و برقرار کردن ارتباطات مؤثر در سطحی گسترده و کم هزینه در دنیای نامحدود انترنت، شرکت های تجاری اقدام به ارائه کالا و تبلیغات و خرید و فروش های خود در این عرصه ی جذاب و پردرآمد نموده اند.
مطالعه بیشتر...بازاريابی خدمات بانکداری الکترونیک
نویسنده : احمد احمدی
بانکداری الکترونیک به دلیل مزیتهای بیشمارش یکی از استراتژیهای اصلی تمامی بانکهای دنيا است. امروز بانکداری بدون استفاده از بانکداری الکترونیک متصور نیست. به عنوان مثال اولین تجربه بانکداری اینترنتی به سال 1994 برمیگردد، اما امروز بدون استثناي تمامی بانکهای دنيا از بانکداری الکترونیک استفاده میکنند. اولین کارت اعتباری توسط بانک آمریکا در سال 1959 به كار گرفته شد و به سرعت فراگیر شد؛ به طوري که زندگی در دنيای مدرن بدون کارت اعتباری غیر قابل تصور است.
نظام بانکی ایران اگرچه دیرتر به روندهای جهانی پیوست، اما به واسطه ظرفیتهای بیبدیل هوش و استعداد نیروهای کارآزموده بانکی، توانست به سرعت فاصلهها را پشت سر گذاشته و مسیر پیشرفت در این حوزه را طی كند. در حال حاضر بستر برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک همتراز با خدمات بانکهای جهانی امکانپذیر است.
مطالعه بیشتر...هشت روش برای مدیریت کارآمد استعدادها
درسهای مدیریتی از مربیان برجسته فوتبال
روزنامه دنیای اقتصاد - تاریخ چاپ: ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
نویسندگان:
Mike Forde – Simon Kuper
مترجم: مریم رضایی
منبع: Financial Times
وقت ناهار روز بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012، روبرتو دی ماتئو، مربی وقت تیم چلسی 10 بازیکن از 11 بازیکن خود را انتخاب کرده بود و فقط نمیتوانست تصمیم بگیرد که چه کسی باید هافبک چپ بازی کند. این بازیکن باید مقابل آرین روبن و فیلیپ لام، بازیکنان مطرح بایرن مونیخ بازی میکرد.
مطالعه بیشتر...ده اصل تغییر در مدیریت
مقاله حاضر از سایت www.strategy-business.comتهیه و ترجمه شده است
نویسنده : دکتر مینا جمشیدی/ یزدان پوریوسفی
منبع : ماهنامه تدبیر
به زمانی برمی گردیم که مدیران اجرایی شرکتهای بزرگ، به دنبال یک هدف ساده برای خود و سازمانهایشان بودند: ثبات. سهامداران نیز خواهان کسب منفعت، کمی بیشتر از میزان پیش بینی شده، بودند. از آنجایی که تعداد زیادی از بازارها تعطیل و یا توسعه نیافته بودند، رهبران فقط می توانستند براساس چارچوبی که اصلاحات ناچیزی را به همراه داشت عمل کنند. قیمتها تحت کنترل بود، مردم دارای امنیت شغلی بودند و درنتیجه روند زندگی خوب و مطلوب بود.
مطالعه بیشتر...دستیابی به برتری
●منبع : ماه نامه – تدبیر – ۱۳۸۲ – شماره ۱۳۹، آذر
مترجم : سید حبیب الله – شاهرکنی
برگرفته از : باشگاه اندیشه
همانگونه که از مدتها پیش علائم آن مشخص شده است، فرهنگ سازمانی در حال تغییر است. ما در میانه راه یک انقلاب هستیم. ساختار سلسله مراتبی که زمانی بر اندیشه و تفکر نابغه های مدیریت غالب بود، درحال فروپاشی است. این اعتیاد مزمن، درحال تبدیل شدن به احترام به عنصر انسانی است.
دلایل زیادی برای این تغییرات وجود دارد: دوران سخت رقابتهای اقتصادی، اطلاعات فراگیر کامپیوتری و وجود انسانهای با مهارت و هوشمند. شرکتهای در شرف یادگیری درسهایی هستند که مبنای صنعتی ما را در طول قرن بیست و یکم تقویت خواهندکرد. امروزه معیارهای نوینی دربعضی موسسات به کار گرفته می شوند. برخی از سازمانـــها ترجیح می دهند که به صورت کوچک و پرتکاپو باشند.
مطالعه بیشتر...