ویژگیهای مدیران پذیرفته شده در دنیای امروز
مترجم: نفیسه هاشمخانی
امروزه غیرقابل پیشبینی بودن شرایط اقتصادی محلی و جهانی، تغییر در توقعات نیرویکار و پیدایش مدلهای جدید کسبوکار که دراثر تغییر در تکنولوژی و الگوهای مصرف رخ میدهد، باعثشده تا نیاز به مدیریتی قوی و انعطافپذیر برای هر سازمان به اولویت اصلی تبدیل شود.
برخی مدیران صرفا منصب مدیریت را با خود حمل میکنند، آنها ممکن است عنوان خوبی در سازمان داشته باشند و دفتر کاری به آنها اختصاص داده شده باشد،
مطالعه بیشتر...
تعریف استراتژی در دو سطح متفاوت
مترجم: نفیسههاشمخانی
منبع: http://www.strategy-business.com
«استراتژی کسبوکارها با استراتژی کلی کمپانیهای دربردارنده آن کسبوکارها به لحاظ دیدگاههای مختلفی که رهبران هر یک از زیرمجموعهها و برنامهریزان استراتژیک باید اتخاذ کنند؛ متمایز است.»
Ken Favaroکلمه استراتژی مصادیق متفاوتی در دنیای کسبوکار دارد؛ که از میان آنها میتوان به مواردی از جمله نمونهکارها، تنوع، تمایز، قیمتگذاری، هزینه، تولید، فناوری اطلاعات، روابط سرمایهگذار و...
مطالعه بیشتر...
تعریف بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLAMARKETING) ، مفهومی است که اول بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال ۱۹۸۲تشریح شد؛ روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و درگیر ابتکارات، نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است.
مطالعه بیشتر...
تغییر کردن را به جهان بیاموزیم
دان ویدرمن
مترجم: سیمین راد
تقریبا 200 میلیون کودک در کشورهای در حال توسعه کار میکنند. 25 میلیون انسان دیگر نیز در کارخانهها، مزارع، معادن و خانهها به بردگی کشیده میشوند.
بیش از صدها میلیون نفر بدون دستمزد فریب میخورند؛ دستمزدی که بحق به آنها تعلق دارد، اما هیچ انتخاب دیگری ندارند مگر کار کردن در شرایطی که آنها را در خطر مصدومیت و حتی مرگ قرار میدهد.
مطالعه بیشتر...چگونه مدیریت زمان را به اولویت سازمان تبدیل کنیم؟
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: مریم رضایی
منبع: McKinsey
چندی پیش اقدامات استراتژیک مهم یک شرکت چندملیتی با مشکلی اجرایی مواجه شد و مدیران ارشد شرکت تصمیم گرفتند از یک مدیر اجرایی با استعداد و موفق برای اجرای این پروژه استفاده کنند. اما فقط یک مشکل وجود داشت: این خانم 5 روز در هفته و هر روز 18 ساعت کار دیگری انجام میداد. وقتی مدیران ارشد این مساله را با مدیر عامل شرکت در میان گذاشتند، او با خونسردی پاسخ داد که «او هنوز 30 ساعت دیگر از دوشنبه تا جمعه و 48 ساعت دیگر در تعطیلات آخر هفته وقت دارد.»
مطالعه بیشتر...