بهترین و بدترین نکات در مورد کارآفرین بودن
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: دلارام حسینیون
منبع: zeromillion.com
با خود تصور کنید یک آدم فضایی در زمین فرود آمده است. پس از مدتی این موجود درمییابد که برای بقای خود و تهیه نیازهای اولیه مانند غذا و یک پناهگاه امن به پول و یک درآمد خوب نیاز دارد. در این شرایط، دو گزینه پیش روی اوست: یا به یک کارآفرین خوب و موفق تبدیل شود یا شغل خوبی پیدا کند.
مطالعه بیشتر...اهداف بلندمدت و استراتژیها
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
پیش از آن که یاد بگیریم تصمیمات استراتژیک چگونه گرفته میشوند، باید دو مولفه اصلی هر انتخاب استراتژیک را بشناسیم: یعنی، اهداف بلندمدت و استراتژی بزرگ. اهداف بلندمدت نتایجی هستند که شرکت در طول یک دوره معین، معمولا پنج ساله، درصدد دستیابی به آنها است.
هفت هدف بلندمدت متداول عبارتند از: سودآوری، بهرهوری، جایگاه رقابتی، پرورش و تربیت کارکنان، روابط کارکنان، رهبری فناوری و مسوولیت عمومی.
مطالعه بیشتر...آنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: زهره همتیان
www.ceo.com
به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت منابع انسانی در کنفرانس سالانه مدیریت استراتژیک منابع انسانی: مدیران منابع انسانی خواستار آنند که فردی مورد اعتماد نزد مدیرعامل خود به حساب آیند، آنها باید از برخی مسائل مربوط به رییس خود حتما آگاه باشند تا فردی موفق در کار خود به حساب آیند.
مطالعه بیشتر...اولویت مدیران برای استخدام، مهارت یا رابطه؟
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: محمد نجفآبادي فراهاني
موردکاوی: لئو مدیر تیم کوچکی است و باید معاونی را برای پروژهای انتخاب کند. رقابت، میان دو نفر از اعضای تیم است که هر دوی آنها برای ثابت کردن تواناییهای خود به این کار نیاز دارند.
یکی از این دو نفر تواناییهای بیشتری برای انجام پروژه دارد. اما لئو ترجیح میدهد با نفر دیگر کار کند، زیرا با او بهتر کنار میآید. لئو چه تصمیمی باید اخذ کند؟ در ادامه نظر سه کارشناس در این رابطه را میخوانیم:
مطالعه بیشتر...وقتی بنگاه های کوچک بازار یابی را جدی نمی گیرید
نویسنده: یونس ساری
ممکن است بازارغیررقابتی باعث شده باشد بسیاری از کارخانجات بزرگ محصولات شان را بدون مشکل چندانی در داخل کشور بفروشند، ولی وقتی پای صادرات محصولات به میان می آید مشخص می شود که ایرانیان چندان بازاریاب های خوبی نیستند. تولیدکنندگان ما نمی توانند از تکنیک های بازاریابی به خوبی استفاده کنند و در نتیجه بعضی از اوقات هنگامی که پای رقابت بر سر فروش کالایی مشابه با کیفیت مشابه بین ما و کشوری دیگر مثل ترکیه به میان می آید، این کشور دیگر است که فروشنده بهتری از آب درمی آید. بسیاری از بنگاه های کوچک ما هم مشکل بازاریابی حتی در داخل کشور دارند. برای همین است که به عنوان مثال برخی از تولیدکنندگان گل نمی توانند محصولاتشان را بفروشند و صنایع دستی ما با مشکلات بعد از تولید مواجه است و صنعت بیمه هم از فقدان بازاریابی خوب صحبت می کند.
مطالعه بیشتر...