مطالبی پیرامون کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک به عنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید موثر و کارا در این راستاست. اما به کارگیری کسب و کار الکترونیک در فعالیتهای تجاری نیازمند توجه به یک سری عوامل درونزا و برونزای تاثیرگذار بر آن است.
مطالعه بیشتر...
جهاني شدن و بازرگاني بين المللي
نويسنده: دکتر حبیب الله دعایی / سروش سپهر
عواملي، چون جهاني شدن، موجب تغييرات زيادي در محيط بازرگاني بينالمللي خواهد شد
روندهاي گوناگون و از جمله عواملي، چون جهاني شدن، موجب تغييرات زيادي در محيط بازرگاني بينالمللي خواهد شد. پيشبيني اين تغييرات براي افراد، سازمانها و دولتها- كه تحت تأثير اين تغييرات قرار ميگيرند – بسيار اهميت دارد. در اين پژوهش، با استفاده از تكنيك دلفي، نظرات و برآوردهاي تعدادي از متخصصان و خبرگان پيرامون وضعيت بازرگاني بينالمللي در ده سال آينده را گردآوري كرديم و در سه دور به اجماع و توافق عمومي ميان اين افراد رسيديم. چيزي كه اين پژوهش را از پژوهشهاي مشابه متمركز ميكند، تركيب منحصر به فرد پانل دلفي است
مطالعه بیشتر...نشانگرهاي سازماني ابزاري براي واکنش سريع
نویسنده : آمنه کديور - سلطاني دلگشا
منبع : * تدبیر
چکيده:
خلبانان براي پروازي امن و راحت از وسائل و تجهيزاتي پيشرفته استفاده مي کنند تا از تمامي شرايط متغير مطلع باشند و نسبت به آنها سريع تصميم گيرند. با پيشرفت فناوري هاي نوين براي سازمان ها نيز اين امر مهيا شده است . امروزه ديگر سازمان هاي بزرگ ، برتر محسوب نمي شوند. اين برتر بودن از آن سازمان هايي ميشود که سريعتر عمل کنند. به همين دليل مزيت بالقوه يک سازمان در برابر رقباي خود، واکنش سريع به تغييراتي تلقي ميشود که تنها راه آن مطلع بودن از اطلاعات براي آگاهي از شرايط متغير است
مطالعه بیشتر...هفت افسانه برای مدیریت تغییر
نویسنده : مهرداد رکنی نژاد
منبع : تبلیغ سیتی
مدیریت تغییر وظیفه بسیار دشواری است. در این باره واقعیتی غم انگیز وجود دارد و آن اینکه بیشتر تلاشهای مربوط به اعمال تغییرات بنیادی در ابتدا به شکست می انجامد. علل اصلی این ناکامیها، در این نکته نهفته است که اغلب، میزان واقعی مقاومت سازمانی در برابر تغییر به درستی برآورد نمی شود. طرفداران و عاملان تغییر معتقدند که تغییر را می توان مدیریت کرد و این مفروضات منجر به مداخله های نادرستی می شود. اگر پویاییهای تغییر را نمی توان با اطمینان پیشبینی و کنترل کرد، پس طرفداران تغییر باید به منظور اداره فرصتهای تغییر، ابتدا به مدیریت خود بپردازند.
مطالعه بیشتر...مدیریت زمان و اجرای فعالیت مطابق اولویتها
موفقیت در دنیای کار و تجارت، اهمیت خود را از کنترل و برنامهریزی زمان و تعیین برنامههای دقیق برای خود و آنان که طرف تجاری ما هستند، پیدا میکند. بنابراین مدیریت زمان همان مدیریت بر خویشتن است. واقعیت آن است که همه مردم به طور مساوی در یک هفته ۱۶۸ ساعت وقت در اختیار دارند که هر ساعت آن ۶۰ دقیقه است، ولی آنچه باعث تفاوت بین افراد موفق با دیگران میشود. اداره کردن صحیح زمان و تسلط یافتن بر آن است .
مطالعه بیشتر...