نگاهي كوتاه به مديريت زمان
زمان ارزشمندترین سرمایه هر فرد، گروه و سازمان است . در واقع تنها سرمایه برگشت ناپذیر دراختیار انسان، زمان است ! زیرا تولید پول، ماشین و فناوری وحتی نیروی انسانی وابسته به صرف وقت و تامین زمان است و تنها سرمایه غیرقابل خریداری و غیرقابل تولید و بازیافت، زمان است. حال این پرسش مطرح می شود که مدیریت زمان در این میان چه نقشی را ایفا می کند؟همه می دانند که زمان گذراست و دراختیار ما نیست و فرصت از دست رفته جبران ناپذیراست، پس مدیریت این سرمایه با چنین اهمیتی چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ بسیاری از صاحبنظران مدیریت براین باورند که کاربرد مفهوم مدیریت زمان صحیح نیست و به جای آن استفاده از برنامه ریزی زمان مطلوب تر می باشد.
مطالعه بیشتر...وجوه مختلف مديريت زمان
مديريت زمان مجموعهاي از مهارتهاست كه شما را در استفاده مؤثر از زمان كمك ميكنند
1- مقدمه
راههاي مختلفي براي بيان درك ما از زمان وجود دارد. براي قرنها مردم از حركت ماه، ساعت آفتابي، اذان، زنگ كليسا براي تنظيم برنامه زماني روزانه خود استفاده كردند تا اينكه در قرن دوازدهم راهبان كاتوليك ساعتهايي را براي تنظيم فعاليتهاي خود ساختند.
در طول تاريخ تمدنها به زمان و ابعاد آن توجه داشتهاند و اين توجه در اين دوران نيز وجود دارد و عباراتي مانند «وقت طلاست» گوياي اين توجه است. جوامع امروزي جوامعي هستند كه در آنها تعداد ساعات كافي در طول روز وجود ندارد.
مطالعه بیشتر...
گفت و گوی محمد هلاکئوی با دکتر احمد روستا پدر بازاریابی ایران با موضوع درآمد در کسب و کار اینترنتی
7سین تجارت اینترنتی
آقای دکتر روستا با حرف های جدیدش در سمینار بین المللی بازاریابی اینترنتی بسیار درخشید. مخاطبان در این سمینار موفق، کنار 2 سخنران ایرانی و 3 سخنران از دانمارک و آفریقای جنوبی با آخرین متد، مدل و الگوهای موفق بازاریابی اینترنتی آشنا شدند.
پس از برگزاری سمینار موفق در اصفهان با موضوع برندسازی و خوش نامی راز افزایش فروش با سخنرانی دکتر احمد روستا پدر بازاریابی ایران، مهندس سعید وفایی و بنده در حوزه برندسازی اینترنتی و افزایش فروش از طریق اینترنت، افتخار داشتم که در برگشت به تهران برای سمینار بین المللی بازاریابی اینترنتی با این استاد بزرگوار باشم. بزرگی، نگرش ها و فروتنی ایشان برای من بسیار جالب بود.
مطالعه بیشتر...
7 روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان
مترجم: رویا مرسلی
ایجاد انگیزه در کارمندان همواره یک چالش در محیط کار است. بهویژه در محیطهاي کاری که در آن ناظران و مدیران بر رضایت کارمندان بهعنوان بخشی از استراتژی حمایتی سازمان تاکید نميکنند و راه سختی را پیش روی خود قرار ميدهند.
بعضی از سازمانها نسبت به ایجاد انگیزه در کارمندان بیتفاوت هستند، اما در عین حال تقریبا همه سازمانها انتظار دارند که بهترین کارآیی را از کارمندان خود دریافت دارند.
مطالعه بیشتر...
6 ترفند برای ایجاد وفاداری در مشتریان
ترجمه : مهدی سریرچی
منبع : Entrepreneur
گرایش به سمت فروشهای جدید یا رفتن سراغ مشتریان بزرگتر همیشه وسوسهکننده است. اما برای کامیابی و پیشرفت كسبوكار باید به مشتریان موجود - فارغ از اینکه چقدر کوچک هستند- بیشتر توجه کرد.
راز کامیابی در کسبوکار تکرار و پیگیری موثر امور مشتریان است. پیگیری اثربخش بلافاصله بعد از فروش شروع میشود. همان زمانی که با مشتری تماس میگیرید تا از او تشکر کنید و رضایت وی از کالا یا خدمتی را که ارائه کردهاید جویا شوید.
مطالعه بیشتر...